Τίτλος: Παρεμβάσεις σύνδεσης Ιστορικού Κέντρου της πόλης της Θήβας με το περιαστικό Δάσος του Μοσχοποδίου
Περιγραφή: Υποέργο 1: Αντικείμενο της προτεινόμενης πράξης αποτελεί η αναδιαμόρφωση τμήματος της υφιστάμενης οδού μήκους 0.850 περίπου χιλιομέτρων που οδηγεί από το ιστορικό κέντρο Θηβών στο λόφο Μοσχοποδίου, ώστε να αποτελέσει διαδρομή πολιτισμού και αναψυχής προσβάσιμη και φιλική στους περιπατητές. Η προς υποβολή πράξη περιλαμβάνει την ανασυγκρότηση του κοινόχρηστου υπαίθριου χώρου από την διασταύρωση των οδών Αναπαύσεως και Οπλαρχηγού Βόγκλη, όπου βρίσκονται οι αρχαιολογικοί χώροι του Αγίου Λουκά και του Ισμηνίου και στη συνέχεια επεκτείνεται έως τον κόμβο του Δασαρχείου σε μια διαδρομή που διέρχεται από ένα εξαιρετικής ποιότητας φυσικό τοπίο στο οποίο περιλαμβάνεται ένα ακόμη βυζαντινό μνημείο, ο ναός της Αγίας Φωτεινής. Το τμήμα της διαδρομής ανατολικά της διασταύρωσης Αγίου Λουκά και έως την επόμενη διασταύρωση (Δασαρχείο) είναι περιοχή εκτός σχεδίου πόλεως με πλούσια δασική βλάστηση. Σε αυτό το τμήμα σκοπός είναι η άνετη κίνηση των πεζών, αθλουμένων κτλ σε συνδυασμό με την απόλαυση του φυσικού περιβάλλοντος. Η κίνηση των οχημάτων θα περιοριστεί σε μία λωρίδα με κατεύθυνση προς Μοσχοπόδι πλάτους 3,5μ. Η αντίθετη κατεύθυνση θα εξυπηρετηθεί με παράλληλη εναλλακτική διαδρομή σε όλο το μήκος πλην ενός τμήματος μετά τον κόμβο Δασαρχείου. Για το οδόστρωμα κυκλοφορίας θα αξιοποιηθεί μέρος της υπάρχουσας ασφαλτόστρωσης. Πέραν του πλάτους των 3,5 μ. το υφιστάμενο ασφαλικτό οδόστρωμα θα καθαιρεθεί και θα αντικατασταθεί με φυσικά, γαιώδη υλικά διαρθρωμένα σε κατάλληλη δομή. Το έργο περιλαμβάνει ανασυγκρότηση του κοινόχρηστου υπαίθριου χώρου, δηλαδή των οδών, με δημιουργία οργανωμένων λειτουργικών ζωνών για την κυκλοφορία πεζών και οχημάτων, για την στάθμευση, για τον αστικό εξοπλισμό και για τις φυτεύσεις. Με την οργάνωση σε ζώνες ανακατανέμεται ορθολογικά ο περιορισμένος χώρος ώστε να αποδοθεί σε κατοίκους και επισκέπτες περιβάλλον λειτουργικό και αισθητικά αναγεννημένο. Βασικό κριτήριο της νέας διάρθρωσης των οδών είναι η προτεραιότητα που θα δοθεί στον πεζό με την εφαρμογή σχεδιασμού καθολικής προσβασιμότητας. Βασική στρατηγική για την εφαρμογή και επιτυχή λειτουργία του έργου είναι η «τακτοποίηση» της κυκλοφορίας και της στάθμευσης των οχημάτων, ώστε να απελευθερωθεί χώρος στο οδόστρωμα για την ασφαλή και άνετη κίνηση των πεζών και ΑμεΑ και για την ταυτόχρονη διευκόλυνση των παρόδιων χρήσεων και την ανάδειξη των αρχαιοτήτων. Η μελέτη περιλαμβάνει επίσης την εγκατάσταση φωτισμού στη υπό ανάπλαση διαδρομή Μοσχοποδίου καθώς και τις υδραυλικές εγκαταστάσεις ύδρευσης (δημοσίων κρηνών) το δίκτυο άρδευσης των φυτεύσεων και το δίκτυο αποχέτευσης ομβρίων, τη σήμανση και ασφάλεια του έργου. Σε προβλεπόμενες από την μελέτη θέσεις θα τοποθετηθούν στύλοι και φωτιστικά σώματα για τον οδοφωτισμό και ο παρελκόμενος εξοπλισμός (δίκτυα, κιβώτια ελέγχου, φρεάτια κτλ) σύμφωνα με την αντίστοιχη μελέτη. Η εγκατάσταση του ηλεκτροφωτισμού γίνεται σε μοντέρνο κοίλο σιδηροιστό ύψους 7.5μ που θα φέρει δυο φωτιστικά επι βραχίονα για το φωτισμό του δρόμου και του πεζόδρομου. Τα φωτιστικά θα είναι σύγχρονης τεχνολογίας LED με μοντέρνα σχεδίαση και υψηλές προδιαγραφές. Στο έργο θα ενσωματωθούν τα απαραίτητα παροχικά καλώδια και δυο πίλλαρ με τους απαραίτητους ηλεκτρικούς πίνακες. Θα εφαρμοστεί σύστημα απορροής ομβρίων με κρασπεδόρειθρα, φρεάτια και υπόγειους αγωγούς τοπικής παροχέτευσης σύμφωνα με τις συνθήκες κάθε θέσης. Τέλος η σήμανση περιλαμβάνει την προσωρινή σήμανση για την δημιουργία εναλλακτικών διαδρομών κατά την διάρκεια κατασκευής του έργου και τις ρυθμιστικές και πληροφοριακές πινακίδες που απ
Παραδοτέα πράξης: Αναδιαμόρφωση τμήματος της υφιστάμενης οδού μήκους 851,96μ που οδηγεί από το ιστορικό κέντρο Θηβών στο λόφο Μοσχοποδίου, με την δημιουργία οργανωμένων λειτουργικών ζωνών για την κυκλοφορία πεζών και οχημάτων, για την στάθμευση, για τον αστικό εξοπλισμό και για τις φυτεύσεις. Επί πλέον σαν παραδοτέα είναι τα ακόλουθα: – Δίκτυο ηλεκτροφωτισμού, εγκατάσταση 50 ιστών φωτισμού και 100 φωτιστικών σωμάτων – Δίκτυο ύδρευσης και άρδευσης – Πληροφοριακές πινακίδες σήμανσης και ασφάλειας έργου