Τίτλος: Εξειδικευμένη εκπαιδευτική υποστήριξη για ένταξη μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (2017 – 2018)
Περιγραφή: Η προκηρυσσόμενη Πράξη αφορά στην υλοποίηση της εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης σε μαθητές με αναπηρία ή/και ειδικές
εκπαιδευτικές ανάγκες που φοιτούν σε σχολικές μονάδες της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Περιφέρειας Στερεάς
Ελλάδας για το σχολικό έτος 2017 – 2018. Συμπεριλαμβάνει την υποστήριξη των με αδυναμία αυτοεξυπηρέτησης μαθητών Αμεα λόγω
κινητικών αναπηριών κ.λπ. από Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό (ΕΒΠ) και Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό (ΕΕΠ).
Ως «Μαθητές με Αναπηρία ή/και Ειδικές Εκπαιδευτικές ανάγκες» θεωρούνται όσοι για ολόκληρη ή ορισμένη περίοδο της σχολικής τους
ζωής εμφανίζουν σημαντικές δυσκολίες μάθησης εξαιτίας αισθητηριακών, νοητικών, γνωστικών, αναπτυξιακών προβλημάτων, ψυχικών και
νευροψυχικών διαταραχών οι οποίες, σύμφωνα με τη διεπιστημονική αξιολόγηση, επηρεάζουν τη διαδικασία της σχολικής προσαρμογής και
μάθησης. Στους μαθητές με αναπηρία ή/κα ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες συγκαταλέγονται ιδίως όσοι παρουσιάζουν νοητική αναπηρία,
αισθητηριακές αναπηρίες όρασης (τυφλοί, αμβλύωπες με χαμηλή όραση), αισθητηριακές αναπηρίες ακοής (κωφοί, βαρήκοοι), κινητικές
αναπηρίες, χρόνια μη ιάσιμα νοσήματα, διαταραχές ομιλίας λόγου, ειδικές μαθησιακές δυσκολίες όπως δυσλεξία, δυσγραφία, δυσαριθμησία,
δυσαναγνωσία, δυσορθογραφία, σύνδρομο ελλειμματικής προσοχής με ή χωρίς υπερκινητικότητα, διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές
(φάσμα αυτισμού), ψυχικές διαταραχές και πολλαπλές αναπηρίες. Στόχος της προτεινόμενης πράξης είναι η ενσωμάτωση και η εξασφάλιση
της προσβασιμότητας όλων των μαθητών στο κοινωνικό γίγνεσθαι με αποτέλεσμα την αντιμετώπιση του κοινωνικού αποκλεισμού, την
αντιμετώπιση της σχολικής αποτυχίας και της πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου. Σε αυτό το πλαίσιο, η παρούσα πρόσκληση αφορά την
πρόσληψη Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού για την εξυπηρέτηση των μαθητών ΑΜΕΑ που αδυνατούν να αυτοεξυπηρετηθούν και Ειδικού
Εκπαιδευτικού Προσωπικού για όσους μαθητές χρήζουν σχετικής υποστήριξης.